زنگی آباد کرمان

اخبار شهر زنگی آباد وتوابع

زنگی آباد کرمان

اخبار شهر زنگی آباد وتوابع

امروز زنگی آباد کرمان غرق در عزای عاشورا بود


همزمان با دهم محرم الحرام سالروز واقعه عاشورا، زنگی آباد کرمان غرق در سوگواری عزای عاشورا شد و ده‌ها هزار دلسوخته میثاق‌دار با خون خدا با حضور در میدان ورزشی این شهر در ماتم روز عاشورا گریستند. 

دلسوختگان و سوگواران سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از آغازین لحظات صبح عاشورا، در قالب دسته‌های عزادار با حضور درمیدان ورزشی شهر ، با عرض تسلیت به ساحت قدسی حضرت امام زمان (عج) به عزاداری روز عاشورا پرداختند. 
تمام مسیرهای منتهی به محل عزاداری نیز مملو از جمعیت بود و هزاران عاشق و دلداده خاندان عصمت و طهارت در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی خود را به این مکان می‌رساندند تا در مراسم تعزیه خوانی شرکت کنند.

نماز ظهر عاشورا نیز همچون سال‌های گذشته با حضور فعال عزاداران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین علمی اقامه شد.

آیین های ویژه ' شام غربیان' شهادت مولای عشق و سرور آزادگان جهان نیز،پنجشنبه شب درسطح شهر زنگی آباد برگزار شد. خیل مشتاقان ابی عبدالله الحسین (ع) به رغم سردی هوا،با راه اندازی دسته های عزاداری و سینه زنی در غم شهادت آن امام مظلوم اشک ماتم ریختند. 
عزاداران حسینی با حضور خود در مساجد و گلزار شهدا با برافروختن شمع با کودکان قافله اسرا کربلا شیون و زاری کردند و از برای طلب حاجت خود درخواست یاری کردند.