زنگی آباد کرمان

اخبار شهر زنگی آباد وتوابع

زنگی آباد کرمان

اخبار شهر زنگی آباد وتوابع

اعضا’ شورای اسلامی و شهردار زنگی آباد با مدیرکل تامین اجتماعی کر

اعضا’ شورای اسلامی و شهردار زنگی آباد با مدیرکل تامین اجتماعی کرمان دیدار کردند.

در این دیدار مسائل و مشکلات مردم منطقه در ارتباط با بیمه های تامین اجتماعی و تاسیس کارگزاری یا نمایندگی بیمه در شهر زنگی آباد بررسی و مقرر گردید با پیگیری شورا و مساعدت مسئولین ذیربط در اسرع وقت نسبت به این امر مهم اقدام تا مردم منطقه در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند نسبت به رتق و فتق امور بیمه ای خود اقدام نمایند.

عزاداری عاشورای حسینی در زنگی آباد کرمان

همزمان با سراسر کشور مراسم سوگواری  عاشورای حسینی با حضور گسترده و پرشور مردم در زنگی آباد کرمان برگزار شد./

      

عزاداران حسینی که از کرمان وبرخی از شهرهای همجوار و نقاط مختلف خود را به زنگی آباد رسانده بودند به همراه هیاتهای عزاداری این شهر حسینی ، از ساعات اولیه صبح عاشورا وارد میدان ورزشی شهر شدند و در عزای شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان به سر و سینه زدند .

این هیات ها علاوه بر عزاداری با شکوه در مکان مذکور  همچنین در تمامی خیابانهای منتهی به محل تعزیه خوانی در دسته های منظم سینه زنی و زنجیز زنی ، گوشه هایی از عشق و دلدادگی به سالار شهیدان را به نمایش گذاشتند و با نوحه خوانی و مرثیه سرایی در سوگ شهیدان دشت نینوا اشک ماتم ریختند.

مراسم عزاداری در روز عاشورا در زنگی آباد کرمان تا ظهر یکشنبه به اوج خود رسید و صدها هزار عزادار با شنیدن بانگ اذان ، دست از عزاداری کشیده و به یاد آخرین نماز سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) نماز ظهر عاشورا را به امامت حجت الاسلام علمی اقامه کردند.

در ادامه مراسم سوگواری و تعزیه خوانی پیشوا و سالار شهیدان عالم حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش با نظم خاصی برگزار شد.